Thursday, October 27, 2011

Malam tadi teringin nak mkn nasi goreng tomyam dengan ayam goreng kunyit. Pegi la kat Restoran Amin Thai. Duduk kat meja yg belum dikemas. 10 min duduk baru nak dtg ambik order. Waiter A order tp x tulis tp aku percaya je la dia boleh ingat apa aku order.

15 min lepas tu datang Waiter B tanya order. Dia bawak buku ambik order tp aku cakap aku dah order. Waiter A tengah kemas meja depan aku dan aku percaya dia dengar conversation tu. Dah setengah jam tunggu tu.

Masuk minit ke 40 aku pon naik angin aku suh diorg check ada buat x order aku. Diorg x respond pon kat aku any answer. So aku gi terus kat dapur tanya dah buat ke belum? Apa?? Tengah buat?? Xpe la cancel je aku sanggup berlapar gi order kat kedai lain. Bukan kedai ko sorang masak nasi goreng tomyam okeh. Sebelum blah aku sempat sumpah restoran tu. Silap hari la ko sebab aku memang tengah lapar giler ni sehari suntuk aku x dpt nasi. Apa yg aku sumpahkan biar aku je la yg tahu.

Gi pulak Restoran Abe. order benda yg sama. 10 min dah siap. Puas hati aku. Tp bila sampai rumah tengok2 bukan nasi goreng tomyam yg dia buat tp nasi goreng cina. Harga caj harga nasi goreng tomyam. Nasib baik sedap dan boleh ditelan.

Hmmmm... Ni la dia kedai Melayu. Mentang2 dah ada regular customer buat sambil lewa je la kan. Xpe la Tuhan je yg balls perbuatan korang ni.

2 comments:

The Author said...

AMin Thai memang dah teruk dah sekarang. In fact masakan dia pun dah tak sesedap dulu..

Ely Karella said...

I jarang mkn kat kedai Amin Thai tu pun. Sbb dah x tahan lapar je I gi tapau. Kalau x mmg I masak je kat rumah.