Wednesday, July 2, 2008

Celebrating the WANTED movie arrival

Ahad lepas (29.06.2008) aku, Abby, Nurul dan Yus (Saint) pegi tengok wayang citer WANTED : Fraternity of Assassin. Bersemangat betol kitorang nak tengok filem action lakonan Angelina Jolie nih. Kul 4.30 ptg sampai kat Damansara, nak tengok wayang kat Cathay Cineplex, Cineleisure. Ingatkan nak tengok show pukul 6.30 ptg sebab kul 4.30 ptg sure tak sempat punye. Last2 terpaksa la ambik show kul 7.30pm jugak sebab kul 6.30 ptg punye pon dah sold out.

Masa tengah beli tiket tu tetiba aku terserempak dengan housemate aku si Aisyah dengan boyfriend dia, Ashraf. Rupa2nya dia pon tengok show yang sama dengan aku dan kawan-kawan aku. Lepas beli tiket kitorang ambik keputusan untuk pegi makan kat Thai Express, The Curve. On the way ke The Curve tu Jeff tepon. Bunyi nada suara tu macam tak puas hati je aku dapat hang out dengan member2 ari ni. Apsal kau? Jeles ker? Sendiri mau ingat la weiii!! :P Sebelum letak fon dia kata nak call balik lepas aku habis tengok wayang. Suke hang!!





Comel tak amoi ni? Muahaha...



Seingat aku, aku order fragrant shrimp with fried rice (tak ingat sangat menu dia) dengan Thai Iced Tea. Best la jugak dia punye rasa.. seswai dengan amaun RM yang aku bayar.. huhu. Yang klakanye restoran ni dia punye pekerja semua import drp luar punye sampai tak paham cakap Melayu and sebutan English dia pon pelik2 je aku dengar. Nak sebut "shrimp" pun huruf M sampai dulu sebelum huruf R.. adehh.. Sambil makan sambil borak + buat lawak petang Ahad + cuci mata + kutuk2 kerajaan PM AAB + borak-borak Euro 2008 (malam tu final), etc. Sampai kul 7.15pm baru kitorang gerak ke Cineplex. Masuk2 je cinema 6 tu orang dah penuh 1 hall. Dahsyat jugak sambutan filem ni aku rasa. Berkobar-kobar betul aku tengok wayang kali ni.

Bila aku tonton citer ni teringat balik filem Mr. & Mrs. Smith dua tahun lepas. Angelina Jolie punye watak kali ni lebih kurang je dengan watak dalam Mr. & Mrs. Smith jadi pembunuh upahan. Bezanya Mr. & Mrs. Smith tu ada gak part yang touching tp Wanted ni memang hati kering je sumer.. huhu. Adegan belasah + bunuh dilakukan dengan cara yang paling brutal giler. Takde belas kasihan punye. Tapi dia punye action elements memang aku salute la. Banyak scene yang buat penonton terpegun sampai sebut "Whaaa.." serentak. Perghh gempak giler filem ni aku rasa. Kalo ada orang nak belanje konfem aku gi tengok citer ni berkali2 lagi.



Desert of the day.. strawberi beli kat The Curve RM10 for 3 packs




Sila fokus kat rambut dia :)

Abes tengok wayang tros balik Kelana Jaya lepak minum kat food court belakang Giant SS6. Kitorang semua makan char kueh tiau. Kali ni makan dah tak sedap lak rasanya tak macam dulu. Last time aku beli memang mabeles giler rasa dia.. Kul 11.30 mlm aku sampai umah. Seb baik Jeff takde tepon lagi. Kalo dia tepon aku masih kat luar, masak kena bebel la jawabnyer..



Thanks to Nurul yang sudi snap gambar2 utk kitorang :)

Hari ni aku rasa happy sangat2 sebab dapat hang out dengan clique aku. Selalu asyik tengok muka yang sama je hari ni dapat gak aku saksikan dunia luar. Huhuhu.. Actually ramai lagi yang nak join outing ari nih tp diorang ada hal lak x dpt nak commit dgn time kitorang. It's ok Ling, Lan dan lain2 tu.. Next time kita plan yang lagi gempak punye k. And thanks to Abby, Nurul, Saint for made up my day. I think we should do this more often. Love u all.. :)


2 comments:

Zunaidi Dali Great Eastern said...

strawberry tu masam tak?

Abby ♥ said...

curlasss taw
sambil tgk wayang sambil makan stroberi
org len ngap pop corn
huhuhuhu

aku dah tgk Hancock
takleh lawan Wanted beb
Angie is the best
Cayalahhh