Thursday, June 26, 2008

Kisah seorang Ah Soh yang full of curiousity

Hari ni aku and Jeff gi ronda-ronda sekitar bandar Klang. Sebelum tu kitorg gi cari lori treler nak sewa untuk angkut barang ke setor baru esok. Kitorang gi Shaw Centerpoint pastu gi Pasar Jawa makan nasi ayam.

Lepas abis makan tiba2 ada seorang nyonya ni pegang kuih samosa datang kat aku tanya, "Lu Cina ka?". Tetiba je. Aku pun senyum je sambil pandang kat Jeff yang tersenyum simpul jugak tengok Ah Soh tu. Kali ke-2 dia tanya baru aku jawab, "Saya Melayu la, aunty." Dia balas, "Haiya, lu punya muka serupa Cina woo." Pastu dia tanya Jeff plak, "Lu punya anak ke? " sambil tunjuk ke arah aku. Anak?! Muka Jeff berubah dah. Merah padam muka dia.. tak tau la dia marah ke malu. Tapi senyum je Jeff kat Ah Soh tu. Aku tak tahan ketawa tengok Jeff. Ah Soh tu tengok kitorang gelak2 je tros dia tanya lagi, "Bukan anak ka? Lu punya bini ka? Haiya, lu mesti banyak kaya huh? ". (Motif? Macam skeptikal je pemikiran diorang ni. Asal laki tu tua banyak je drp pompuan tu mesti kata laki tu kaya). Pastu dia blah sambil makan dia punye samosa. Kitorang gelak je tengok gelagat Ah Soh tu.

Pastu Jeff lak kata, "Bukan main menyibuk lagi si Ah Soh ni. Ada dikatanya aku ni bapak pada awek aku. Hmm nampak tua dah abang ni kan, yang? " Hahaha.. Actually ni bukan 1st time kitorang berpengalaman macam ni. Rasanya ni dah kali ke-5 orang cakap macam tu depan kitorang. Well, nak wat camne kan? Hahahaha....

2 comments:

eleza737 said...

wakakkkaka selamba kodok punye ah soh..

Zunaidi Dali Great Eastern said...

wah...

:P

i rasa ah so tu taste kt bf u kot..

die kan ala ala Dato K...

:P