Friday, November 21, 2008

An Evening at Singapore

Part III

Sampai je kat HarbourFront Station aku dah rasa penat sangat. Dah la kena bawak backpack. Jeff nak gi ke Sim Lim Square kat Rochor Road. Kat sini jual segala elektronics goods. Org kata murah.. tp aku rasa takde la sangat. PSP dia murah la. Kali ni kitorang gi naik MRT. Best naik MRT ni.. laju giler. Escalator kat S'pore pun kebanyakannya laju-laju belaka. Heheh..


Sim Lim Square, Rochor Road

Keluar dari Sim Lim Square, Jeff ajak makan kat Arab Street. Tapi dia sendiri dah lupa kat mana letaknya Arab Street. Jenuh tanya orang tapi tak jumpe-jumpe jugak. Dah la hujan.. seb baik tak sampai basah lencun. Nampak SALE kat OG Shopping Mall. Jeff suruh aku beli set bra and panty Pierre Cardin sepasang baru $10. Aku beli 2 pasang. Jeff pon beli brief Byford $8 for 2 boxes (4 pcs). Murah kan? nak shopping benda lain dah tak kuasa sebab tak larat nak bawak. Our backpacks almost full!

Last2 kitorg makan je kat food court. Aku pun tatau apa nama and kat mana letaknye food court tu. Makan soto.. sedappp!! Pastu Jeff nak cari gak Arab Street tu nak beli murtabak katanya. Dah jumpe Arab Street tu, kedai yg jual tu pulak dah takde. Terus gi ambik MRT turun kat stesen Tanjung Pagar sebab tiket tren balik KL kul 10pm. Turun MRT ambik cab pulak gi railway station. Jeff sempat mandi kat toilet kat situ. Memang ada disediakan tempat mandi bayar $1. Masa tu dah pukul 9 lebih, aku nak mandi gak tapi tak sempat.. takut tertinggal keretapi. Tapi sempat la tukar baju. Jeff tapau makanan untuk kitorang makan dalam tren nanti.

Kali ni kitorang duduk kat coach L3. Tren penuh gak la dgn penumpang. Lepas settle checkpoint kat Woodlands aku and Jeff terus terlena tak sedar apa. Sampai KL baru terjaga.. dah pukul 6am. Dari KL Sentral kitorang ambik LRT Putra turun kat Taman Bahagia ambik keta kat umah Abby. Breakfast dulu dgn Jeff kat Syed Kelana Jaya. Kul 9pm baru hanta Jeff kat stesen LRT balik Cheras.

Emm.. macam tu la kisah aku pegi holiday 1 hari dengan pakwe.. huhu. Terima kasih la banyak-banyak kat darling aku tu sebab sudi bawak aku jalan-jalan kat S'pore. :)


4 comments:

Zunaidi Dali Great Eastern said...

ps murah?

ps2 ker?
or ps3?

how much pon??

Ely Karella said...

PSP.. yang portable tu..

kat sini RM1,299 full set dgn aksesori. sana tak sampai SGD500 pun.

Abby ♥ said...

ala ely kalau ko p mana2 pon dgn yg tersayang sure seronok kan, huhu, mana fridge magneto aku? huhuhu

Ely Karella said...

ada abby.. nanti akudtg sana aku kasi la..

mu pong tak mo dtg sini pong..